In Montefalco: Treasures in the Church of San Francesco

L’articolo descrive la Chiesa di San Francesco a Montefalco. La chiesa fu costruita nel quattordicesimo secolo. La chiesa è anche conosciuta come il Museo di San Francesco perché ci sono affreschi di vari pittori che rappresentano la storia della vita di San Francesco. Il crocifisso chiamato Il Maestro Espressionista di Santa Chiara è molto famoso perché si vede San Francesco inginocchiato e baciando i piedi di Gesù Cristo. Ci sono anche Monaci Francescani negli affreschi come Bernardino da Siena, sacerdote della chiesa di San Francesco a Montefalco, che fu canonizzato in santo.

The highlight of a visit to Montefalco’s 14th century Church of San Francesco will certainly be the splendid mid-15th century fresco cycle in the church’s apse of the life of St. Francis by esteemed Florentine painter Benozzo Gozzoli.

But the Franciscan church, now il Museo di San Francesco, houses many wonders. As in countless churches of ancient origin, the decoration of the church walls and side chapels is a result of

SUBSCRIBE NOW!

online + newspaper

This section of the article is only available for our subscribers. Please click here to subscribe or login if you are already a subscriber.