Sharing Italy with Family

La scrittrice descrive il suo programma per andare in italia con le sue nipoti. Lei descrive il suo itinerario che include un po’ di tutto – visitare musei, fare shopping, e mangiare. Fanno un corso per imparare a fare la pizza margherita ed un’altro per fare il gelato. Hanno prenotato un giro per Roma sulla Vespa. A Venezia, invece andranno in gondola. Giacché il viaggio sarà il primo all’estero per le ragazze, lei vuole che le nipoti vedano le cose più famose dell’Italia ma anche godere la dolce vita con qualche giorno di tranquillità.

In Italy, family is everything. Like so many other Italians in the early 20th century, my maternal and paternal grandparents immigrated to Cleveland, where they raised their own families. My parents were born there, married, and had five children, of which I was the firstborn. My grandparents never returned to the old country and

SUBSCRIBE NOW!

online + newspaper

This section of the article is only available for our subscribers. Please click here to subscribe or login if you are already a subscriber.